Administrația Județeană a Finanțelor Publice Teleorman reamintește contribuabililor persoane fizice, care doresc să se înregistreze în Spațiul Privat Virtual fără a se deplasa la sediul organului fiscal, că au posibilitatea de a solicita aprobarea înregistrării prin identificarea vizuală în cadrul unei sesiuni video (identificare vizuală online).
Înregistrarea în Spațiul Privat Virtual se efectuează prin completarea şi transmiterea cererii de înregistrare, disponibilă la următorul link: https://www.anaf.ro/InregPersFizicePublic/formularInregistrare.jsp .
În cererea de înregistrare în SPV, contribuabilul îşi exercită opțiunea privind aprobarea prin identificare vizuală online (în câmpul ”Tipul de aprobare”).
Programarea online pentru identificarea vizuală online se poate efectua prin intermediul aplicației disponibilă pe site-ul ANAF în secțiunea ”Servicii Online – Programări online” și trebuie efectuată în termen de 10 zile de la completarea şi transmiterea cererii de înregistrare în Spațiul Privat Virtual.
În cazul exercitării de către persoana fizică a opțiunii privind aprobarea prin identificare vizuală online, ANAF transmite persoanei fizice o informare, pe adresa de email completată în formularul de înregistrare, care cuprinde:
- a) instrucțiuni de desfășurare a identificării vizuale online ce se va derula;
- b) comunicarea faptului că, în situația în care nu poate participa la identificarea vizuală online la data şi ora programate, acesta are posibilitatea de a solicita o reprogramare;
- c) comunicarea faptului că neprezentarea la ora şi data ce vor fi comunicate va conduce la respingerea înregistrării în SPV;
- d) reguli de conduită.
Spațiul Privat Virtual este un serviciu gratuit, disponibil 24h/24h, 7 zile/7 zile, prin intermediul căruia contribuabilii depun declarații, cereri, solicită documente, verifică situația fiscală proprie etc. Prin transmiterea documentelor prin mediul electronic sunt economisite atât resursele contribuabililor, cât și cele ale administrației fiscale.