În perioada 02- 05. octombrie, Liceul Tehnologic Virgil Madgearu din Roșiori de Vede a găzduit reuniunea transnațională a partenerilor din proiectul Brifges. European Recovery Strategies for Education after Covid 19, finanțat de Uniunea Europeană prin programul Erasmus+,
Proiectul își propune să studieze, să analizeze și să implementeze metodologii de predare inovatoare care pot recupera dezavantajele învățământului la distanță ce a avut loc în perioadele de izolare în școlile europene.Parteneriatul reunește instituții de învățământ din patru țări: Polonia, Italia, România și Islanda.
Obiectivele întâlnirii din România au fost crearea unei strategii comune de redresare antreprenorială pentru învățământul VET după Covid 19 – „BRIDGE OF ENTREPRENEURSHIP”; schimb de experiență privind soluțiile pentru satisfacerea cerințelor pieței muncii; îmbunătățirea abilităților antreprenoriale ale elevilor prin participarea la ateliere antreprenoriale.
Cadrele didactice de la Liceul Tehnologic Virgil Madgearu au prezentat oaspeților europeni aspecte ale antreprenoriatului în România, avantajele studierii educației antreprenoriale de la o vârstă fragedă, cum se alcătuiește planul de afaceri și structura acestuia. A fost prezentat instrumentul Canvas și unele programe de antreprenoriat din Romania care permit învățarea educației antreprenoriale și deschiderea unei afaceri prin accesarea de fonduri europene in baza unui plan de afaceri – JuniorAchievement.
Metoda de învățare „Firma de exercițiu” este larg folosită în liceele de profil pentru dezvoltarea abilităților antreprenoriale ale elevilor.
Activitatea propusă de către elevii liceului gazdă a constat în prezentarea Planului de afaceri și activității FE TEENART SRL, firmă cu obiect de activitate Producerea și comercializarea produselor hand made.
Firma a fost înființată și înregistrată la ROCT în anul școlar curent, de către elevii clasei a XI-a A de la Liceul Tehnologic Virgil Madgearu Roșiori de Vede, având ca profesor coordonator pe d-na prof. Oprescu Eugenia.
Participanții la activitate au manifestat interes atât față de metoda de învățare cât și față de structura planului de afaceri și ofertei firmei. Comunicarea pe marginea temei propuse a fost constructivă, au fost identificate deosebiri și asemănări între metodele de dobândire și dezvoltare a competențelor antreprenoriale în țările participante la proiect.
Oaspeții au luat parte și la activități cultural-artistice susținute de către elevii liceului și au fost impresionați de muzica, dansurile și tradițiile Teleormănene.