În perioada 28.03.2022- 01.04.2022, patru cadre didactice ale Școlii Gimnaziale ”Mihai Eminescu” din Alexandria au luat parte la cursul de formare ROBOTICS & CODING, care a avut loc la Lisabona, în Portugalia. Este vorba despre al treilea flux de formare din proiectul Erasmus+ KA1 intitulat ”Profesori pregătiți pentru o școală digitală ” ce a avut ca furnizor de formare Anatolia Education. Cursul a fost conceput în mai multe sesiuni care au avut ca scop îmbunãtãțirea competențelor digitale ale cadrelor didactice pentru a-și dezvolta gândirea computationala, integrarea programării în curriculum, programarea cu micro:bit, cu Scratch, sa înteleaga principiile roboticii.
„Experiența a fost una deosebit de interesantă, atât din punct de vedere profesional, cât și cultural. În cadrul cursului, am descoperit și învățat cum să utilizăm noi platforme și aplicații de programare și robotică care pot fi folosite cu elevii, atât la clasă cât și în varianta de predare online. Am utilizat platforma Edmondo pentru a partaja resursele si informatiile din cadrul cursului.De exemplu, ni s-a explicat cum să facem prezentări variate și interactive cu ajutorul aplicației Tinkercad,Arduino,Scratch cum să accesăm instrumente de lucru noi pe Class Dojo, Edmodo sau cum să implicăm elevii într-o aventură complexă pe OpenRoberta. De asemenea, am avut discuții amănunțite referitoare la importanța și necesitatea folosirii abordării transcurriculare a disciplinelor STEM în cadrul orelor cu elevii.” declară dascălii implicați în proiect.
Participanții la această mobilitate europeană: Mihaela Ciofalcă, Corina Voicu Popescu, Georgiana Gușă și Violeta Antoniu, și-au îmbunatățit cunostințele/competențele cu privire la:conexiunea intre roboti si SCRATCH,aplicatii cu micro:bit și limbaje de programare pe baza blocurilor de cod, modalitati de integrare a programarii in curriculum,crearea unui proiect de digitalizare printr-o abordare practica a utilizarii roboticii la clasă pentru a-i ajuta pe copii să înțeleagă și să experimenteze programarea creativă și programarea cu roboți.
Evaluarea s-a realizat pe grupe cu parteneri din alte țări. Fiecare echipă a prezentat un plan inovativ pentru a fi utilizat la clasă, plan bazat pe metodele digitale, creative și inovative asimilate în decursul mobilității.
Activitățile mobilității s-au completat cu obiectivele interculturale, participanții vizitând Centrul Vechi al Lisabonei, iar printre obiective turistice s-a numărat Mănăstirea Jeronimo ( unde se află mormintele marelui explorator Vasco da Gama şi renumitul poet, Luis de Camoes), Turnul Belem, Piaţa Comerţului cu statuia Marchizului Pombal, Palatul National din Sintra şi Quinta de Regaleira, iar mai apoi, cel mai vestic punct al Europei: Cabo da Roca, pe coasta Oceanului Atlantic.
Obiectivele acestui curs converg către ideea de modificare a paradigmei educaționale actuale, oferind modele europene de abordare a procesului didactic şi având ca finalitate creșterea calității actului didactic la Școala Gimnaziala ,,Mihai Eminescu”.